Skip to Content

Hvad indeholder en Brand guide?

Virksomhedens størrelse og registreringsform vil typisk påvirke brand guidens indhold. Mindre virksomheder har ikke behov for de samme detaljer som en stor virksomhed har. Alle virksomheder bør imidlertid udarbejde retningslinjer for identitet, personlighed og autencitet – uafhængig af deres størrelse.

Identitet

Det er afgørende for virksomhedens identitet, at den fremstår visuelt konsekvent. Her bør brand guiden illustrere, hvordan logoer og grafiske elementer skal vises i forskellige situationer, hvordan de skal vises i farver, i sort/hvid, på print, på web etc.

Vis også gerne eksempler på hvordan man ikke skal bruge de grafiske elementer.

Personlighed

Alle brands har et “look & feel”, hvor “feel” er den følelse som brandet skal appellere til. For at bidrage til en konsekvent fremstilling af brandets følelsesmæssige identitet, er det smart at lave en liste med personlighedstræk som brandet altid skal kommunikere til omverdenen. Angi 4-5 personlighedstræk i brand guiden.

Autencitet

Det kan være udfordrende at fremstå autentisk og troværdig til enhver tid. Man må til tider gå på kompromis i takt med udviklingen af brandet. Brand guiden bør indeholde en liste over ting, som man ikke må gå på kompromis med. Denne liste børe revideres over tid,  i takt med små og store endringer i markedsføringsstrategien.


Gratis demo

Indsend følgende skema og få en tilpasset demo fra en af vores produktspecialister.

Vi demonstrerer de funktioner, som er interessante for dig sammen med DAM-løsningens kernefunktioner:

  • Uploading og tagging af dine filer
  • Flere forskellige integrationsmuligheder
  • Søg efter og indsæt billeder og film

Få GRATIS demo av Imageshop Brand Guide:

Beskyttelse af personoplysningerVi deler aldrig dine oplysninger med tredjeparter.
Back to top